18 Kasım 2017 Cumartesi 23:04

ANASAYFA l GİZLİ BİR EL BUNLARI KORUYOR

15.08.2017 Salı - 11:24

Akmis Group’un son dönemde yaşadığı sorunları dile getirmek amacıyla basın toplantısı düzenleyen Yönetim Kurulu Başkanı Ruhi Karaalp, “Başka bir grup illegal taşımacılık yapıyordu ve havalimanı yetkilileri de buna göz yumuyordu. Gizli bir el bunları koruyor” dedi.

AkmisGroup yönetim kurulu başkanı Ruhi Karaalp şirket bünyesinde hizmet verdikleri Akmis Seyahat olarak Sabiha Gökçen Havaalanı’nda yaşadıkları olaylarla ilgili basın açıklaması yaptı. Karaalp açıklamasında, “Başka bir grup illegal taşımacılık yapıyordu ve havalimanı yetkilileri de buna göz yumuyordu. Bu arkadaşlar daha sonra yapılanmalarını arttırdı. Arkadaşlar herhangi bir kanuna dayanmayan taşımacılığını yapmaya devam etti. Ben de bunu araştırmaya başladım. Havalimanı yetkilileri aman biz bunlara dokunamayız mantığıyla iş yapıyorlardı. Gizli bir el bunları koruyor” dedi.

KANUNSUZ TAŞIMACILIK YAPILIYOR

Kocaeli basınına teşekkür ederek sözlerine başlayan Karaalp, “Bildiğiniz gibi İzmitliyiz. Şirketimiz markamız 7 yıldır Sabiha Gökçen Havaalanı’na hizmet etmekte. Gündemi çokça meşgul edince bu işler neden böyle oldu diye açıklama yapmak istedik. Havaalanlarıyla şehirlerarası yolcu taşımacılığı bir genelgeye tabiidir. 23 Nolu genelge de şehirlerarası şehiriçi nasıl yapılabileceği bellidir. 2010 yılında Sabiha Gökçen’de bir ziyaretimizde, Kocaeli ile Sabiha gökçen arasında ki kopukluğu görünce bu işi yapmaya koyulduk. Biz de genelgeye uygun taşımacılığımızı yapmaktayız. Bu işi yapmak isteyen bir taşımacı kesinlikle ruhsatı olan bir uçak firmasıyla anlaşma yapmak zorunda. Son zamanlarda yoğun bir şekilde bu genelgelere uymayan taşımacılık yapan insanlar türedi. Bu arkadaşlar kanuna uygun olmayan taşımacılık yapmaya çalıştılar. Bunlar geçici hevestir diye düşündük biz” dedi.

TERÖR ÖRGÜTÜ ÜYESİLER

Karaalp açıklamasının devamında, “Biz başka müşterileri de alıyorduk ama bu konudan çok ceza yedik. Bir başkası illegal taşımacılık yapıyordu havalimanı yetkilileri de buna göz yumuyordu. Bu arkadaşlar daha sonra yapılanmalarını arttırdı. Arkadaşlar herhangi bir kanuna dayanmayan taşımacılığını yapmaya devam etti. Ben de bunu araştırmaya başladım. Havalimanı yetkilileri aman biz bunlara dokunamayız mantığıyla iş yapıyorlardı. Gizli bir el bunları koruyordu.Sonra bu arkadaşlar bize geldi biz buyuz biz onun bunun yeğeniyiz dediler. Gelin beraber hareket edelim dediler. Ama bu arkadaşlar o kadar güçlü bir iradeye sahiplerdi ki çalışmaya devam ettiler. Araştırdığımızda bu arkadaşların arkasında çok büyük bir grup olduğunu gördük. GBT’lerinde terör örgütü üyesi oldukları çıkanlar bize saldırdılar. Bizim personelimize yazıhanemize saldırıda bulundular. Yine biz hukuk mücadelemizi devletimizin verdiği yetkilerce devam ettik” ifadelerini kullandı.

HAKKIMIZI ARARKEN EKMEĞİMİZDEN OLDUK

İşletme müdürümüz Birol Dinç terör örgütü mensuplarının saldırısına maruz kaldı diyen Karaalp,“Uyuşturucu maddeler kullanıp bize saldırdıkları için para alıyorlar. Uluslararası bir havalimanında kimse bu arkadaşlara sormadı siz kimsiniz diye. Madur olan arkadaşımız tam tersi şu an cezaevinde. Devletin ve polisin görevidir orada ki görevi illegal yapıyı durdurmak. Biz hakkımızı ararken bir de üstüne ekmeğimizden olduk. Daha sonra mevzuat değişikliğine gidildi. Havayolları şirketlerinden bu anlaşmalar alınıyor ve havalimanı yetkililerine veriliyor. Biz de bu hazırlıklarımızı yapıyoruz. Vali yardımcımız ve emniyet müdürlüğümüz hiçbir gerekçe yokken Sabiha Gökçen’e girişimiz yasaklandı. Akmis Seyahat’in fişinin çekilmesi gerekiyordu sağolsun bunu da yaptılar. Akmis Seyahat’i fiili olarak durdurmuş durumdalar. Taşımacılığımızı yapabildiğimiz kadar yapmaya çalışıyoruz” dedi.

CHP VE MHP DESTEĞE GELDİ

Siyasi destek alıp almadıkları sorusuna Karaalp, “Sayın Cengiz Sarıbay yönetimiyle beraber bizlere çok nazik bir ziyarette bulundular. Yapabilecekleri bir şey olup olmadığını sordular. Sayın Sarıbay vekilleri aracılığıyla konuyla ilgileneceğini söyledi. Daha sonra Sayın Aydın Ünlü ziyaretimize geldi. Birçok ziyaretler var. Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından destek telefonları alıyoruz. Kimseden de bir beklentimiz yok. Haklı olduğumuz konuyu duyurmak istiyoruz sadece. Cumhurbaşkanımızın adaletine inanıyorum. En ufak bir olayda bile olayları el atıp çözebilen bir insan. Gerekli girişimlerimizi yaptık Cumhurbaşkanımız ile görüşebilmek için.Yüzlerce insan çalıştırıyoruz.Bize bu konuda destek olan herkese teşekkür ediyoruz. Kocaeli siyasetinden mevcut ziyaretler haricinde bir destek gelmedi. Buranın çocukları olarak bir destek beklentisinde oluyor insan. Telefonla aramaları çok nazik bir davranış olurdu. Ankara’dan eski bakanımız aradı. Sayın bakanımız keşke bir büyüklük bir abilik yapsaydı. Haberi yoktur diye düşünüyorum. Ülkede o kadar sorun varken ilimizin sorunları iletilmemiştir” dedi.

BENİ YARGILAMAK İSTEDİLER

Albayraklar’ın akrabalarına ait olan Gökyüzü Turizm’in olduğu iddiaları ile ilgili ise Karaalp, “Ben çok yakın bir zamana kadar Abhazya ticaret temsilciliğini gururla yapmaya çalıştım. Bu Rusya Türkiye krizinde ülke için faydalı şeyler yaptığımı düşünüyorum. Köken oradan gelince birşeyler yapmak istiyorsunuz. Bu durum birilerinin gözüne battı. Bizim şirketimiz birkaç soruşturma geçirdi. Bakanlık nezdinde bizim bütün evraklarımızı incelediler. Bizim hiç illegal işimiz olmuyor.Hiçbir grubun karşısında el ayak öpmüş değiliz. Soruşturabilir devletimiz isterse elbette. Sonrasında da bu olay oldu. Zamanlama manidar. İşimizin kapatılması benim de yargılanmam istenmiş. Bununla bu firmanın bir bağlantısı var mı, yüzde yüz var diyemiyorsunuz. Arkadaki grup Albayraklar. Havaalanına giremeyeceğimize dair bize herhangi bir tebligat verilmedi. Bir haftadır bunu almaya çalışıyoruz. Uluslararası havaalanına ‘ben sizi sokmuyorum’ deme şansı yok. Sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. Bu süreci en kısa zamanda çözmeye çalışıyoruz” ifadelerine yer verdi.